ZETApress

hírportál

Villanybusz az e105-ön

Elektromos buszt tesztel Budapest, cél a fővárosi járműpark zöldítése – tudatta a BKK Kommunikáció. Budapest és közlekedésének fenntartható fejlődéséhez, illetve élhetőbbé tételéhez elengedhetetlen, hogy a környezettudatos technológiák felé forduljunk.

A főváros közlekedésének jövőjét meghatározó Budapesti Mobilitási Tervvel összhangban a legkorszerűbb technikával felszerelt, teljesen elektromos hajtásláncú városi autóbuszt tesztel a BKK ma és holnap. Az e105-ös jelzésű MAN Lion’s City 12E típusú autóbusszal a 105-ös vonalon találkozhatunk mindkét nap a reggeli és a délutáni csúcsidőben.

Az elektromos városi autóbusz ma-holnap lesz forgalomban a 105-ös autóbusz vonalán, ahol a reggeli és a délutáni csúcsidőben a menetrendi indulások mellett közlekedik. A BKK utazástervező alkalmazásában a BKK FUTÁR-ban követhető nyomon, hogy hol jár éppen az e105-ös jelzéssel közlekedő tesztbusz.

Az MAN nagyszabású termékbemutatók szervezett a napokban Magyarországon, ennek keretében a zalaegerszegi ZalaZone-on mutatták be az új-generációs, tisztán elektromos, alacsony-padlós MAN 12E városi autóbuszt. A budapesti tesztre a BKK és a gyártó együttműködésének köszönhetően kerül sor: most a fővárosban közlekedőknek is alkalma nyílik megismerni és kipróbálni ezt a merőben új és innovatív járművet.

A Fővárosi Közgyűlés által 2019-ben elfogadott Budapesti Mobilitási Terv (BMT) egyik fontos célkitűzése a környezetbarát jármű-technológiák elterjedésének ösztönzése. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbon-semleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a BMT a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a fővárosi járműtesztre a Budapesti Mobilitási Tervvel és az EU célkitűzésével is összhangban kerül sor.

MAN Lion’s City 12E, az elektromos városi autóbusz

Hosszúság: 12,2 méter.
Hajtás: központi villanymotor 160 kW tartós és 270 kW maximális teljesítménnyel, 2100 Nm maximális nyomatékkal.
Hatótávolság: 200-270 kilométer.
Akkumulátor: 480 kWh kapacitás a 6 moduláris lítiumakkumulátor-modulnak köszönhetően. Töltési teljesítménye maximum 150 kW, töltési ideje körülbelül 3 óra.
Opcionális biztonságtechnikai felszereltségek: adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, holttér-figyelő rendszer
További információk az autóbuszról idekattintva olvashatók.

Szóljon hozzá!