ZETApress

hírportál

Gyermek-vasutasok avatása

Ma tartották a 70 éves budapesti Gyermekvasút hűvösvölgyi végállomásán a 2019/20-as tanévben tanfolyamot végző gyerekek avatási ünnepségét. A budai hegyekben kanyargó kisvasút egyben kerek évfordulót is ünnepel, a ma is üzemelő teljes vonalat 1950. augusztus 19-én adták át. Fotóink Dimény András felvételei.

Szerdán 140 ifjú gyermekvasutas tett fogadalmat Hűvösvölgyben. A tanév alatt ősszel és tavasszal is indult egy-egy négy-hónapos tanfolyam, ahol a vasutas szakma alapjaival és a környék nevezetességeivel ismerkedhettek meg a gyerekek. A tavaszi tanfolyam egy része online képzés keretében zajlott. Az ifjú vasutasokat dr. Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója köszöntötte. Mindketten kiemelték, hogy a vasúttársaság, illetve a közlekedési ágazat jövőbeli szakember-utánpótlása számára az egyik legjobb alapot a Gyermekvasút nyújtja.

A Széchenyi-hegyről induló Úttörővasút első 3,2 kilométeres szakaszát 1948. július 31-én adták át, majd a hűvösvölgyi végállomásig vezető teljes vonalon 1950. augusztus 19-én indult meg a forgalom. A budai kisvasút közel 12 kilométeres hosszával 2015-ben bekerült a Guinness Rekordok könyvébe, mint a világon a leghosszabb olyan vasútvonal, ahol a forgalmi és kereskedelmi szolgálatot 10-14 éves korú gyermekek látják el. A Budai-hegység közkedvelt kirándulóhelyeit összekötő vonalon egész évben járnak a vonatok, jelenleg mintegy ötszázötven gyerek váltja egymást a szolgálatban.

Az idén 70 éves hűvösvölgyi végállomás méltó ajándékot kapott: teljesen megszépülve fogadhatja a kisvasutazás romantikájára vágyó utasokat. A Gyermekvasút indulóállomásához vezető sétautakat, parkos területeket rendezték. Az állomásépület teljes homlokzata új színt kapott, a tetőt és az aluljárókat szigetelték. Megújultak az utasforgalmi területek: peronok, mellékhelyiségek és a váróterem, egy pelenkázó-helyiséget is kialakítottak.

Az állomás minden részén modern, LED-es világítást telepítettek. Új utasirányító táblák és információs kijelző segíti a tájékozódást. A gyermek-vasutasok szolgálati helye, a forgalmi iroda is megújult. A vasúttársaság saját forrásból százmillió forintot biztosított a munkálatokra, de a MÁV-nak más téren is szívügye a Gyermekvasút: évek óta sok pénzt áldoz a kisvasúti járműpark felújítására, ezt példázza az állomáson álló nosztalgia motorkocsi, vagy az induló személyvonat szerelvényének mozdonya, kocsijai.

1 hozzászólás

  1. A vasúttársaság vezetésének tegnap esti döntése értelmében mától előreláthatóan két hétig szünetel a forgalom a Gyermekvasúton. A rendkívüli üzemszünetet azért rendelték el, mert tegnap egy ifivezető koronavírus-tesztje pozitív lett. Az érintett fiatal a csak ifivezetőknek szervezett táborozáson vett részt, a szerdai avatási ünnepségen nem volt jelen. A gyermek-vasutasok és az utasok egészségének megóvása érdekében, megelőző intézkedésként várhatóan szeptember 11-én péntekig nem közlekednek a vonatok Hűvösvölgy és Széchenyihegy között – tudatta a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság.