ZETApress

hírportál

Szerződjünk interneten!

3000 szerződés 2 hónap alatt – a jogi digitalizáció nem egy trend, hanem bevett gyakorlat. Az online szerződéskötés és az elektronikus aláírások használata már nemcsak költségcsökkentő tényező, hanem a fizikai, földrajzi és karanténhelyzet miatt korlátokon túlmutató szolgáltatásként bevett gyakorlattá vált.

Az elektronikus aláírások globális piaca a 2018. évi 1,2 milliárd USD-ről 2023-ra 5,5 milliárd USD-ra növekszik, az előre jelzett időszakban az összetett éves növekedési ráta (CAGR) 36,7%. Ezt támasztja alá az olyan hazai piaci szereplőknél látható növekedés is, mint a TrustChain Systems Kft, amely a TrustChain online szerződéskötő platformot fejleszti.

A digitalizációhoz szükséges technológia, alapinfrastruktúra már a pandémia előtt is a cégek rendelkezésére állt, mégis a krízishelyzet hozta el az áttörést minden olyan digitális szolgáltatás használatában, amelyek bevezetéséhez a komfortzónánkból kellett kilépni. – 2020 tavaszára néhány hónap alatt százról 1500-ra ugrott a digitális szerződéskötést használó ügyfelek száma a TrustChain-nél. A vállalkozók olyan kényelmes üzleti megoldásokat keresnek, amelyekkel a fokozott biztonság mellett nő a szerződéskötési sebesség, míg a tranzakciós költségek csökkenek – mondja dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője.

A körülményekre reagálva, 2020 áprilisa óta a TrustChain szolgáltatásai 38 országban váltak elérhetővé. A Platformon aláírt dokumentumok száma is exponenciálisan nőtt, április és június között több mint 3000 szerződést írtak alá digitális formában. Egyre több vállalkozás orientálódik olyan digitális megoldások felé, amelyek a személyes jelenléttel egyenértékűnek minősülnek. Mindez azonban nem csak jogi, technológiai, hanem információbiztonsági kérdés is. Ezt a trendet és igényt ismerte fel a Quadron is, amikor stratégiai partneréül választotta a szolgáltatót.

Véleményem szerint az lesz a nyertes a digitális szolgáltatások piacán, aki olyan megoldást tud nyújtani, amely a végfelhasználó számára egyszerű és könnyen érthető. Ezzel az a probléma, hogy a felhasználóbarát megoldások és a biztonság sokszor egymás ellentettjeikként jelennek meg. A megfelelő ügyfélélmény, és ezzel párhuzamosan az adott kockázati szinttel arányos biztonság azonban nem zárja ki egymást, sőt törekedni kell, hogy ezeket párhuzamosan teljesüljenek – hangsúlyozza Szekeres Balázs, a Quadron Kibervédelmi Kft. technológiai vezetője.

A szakértő szerint az összes digitális szolgáltatónak figyelmet kell szentelnie arra, hogy a biztonsági garanciákat be tudja építeni a rendszereibe, például egy olyan cyber fraud monitoring megoldást, amely a csalásokat azonosítja – tudatta Erdei Gabriella kommunikációs vezető.

Szóljon hozzá!