ZETApress

hírportál

Távozik az elnök-vezérigazgató

Távozik a VOLÁNBUSZ Zrt. éléről Dávid Ilona. A leköszönő elnök-vezérigazgatóra a jövőben új kihívások várnak – tudatta az NVTNM Sajtó és Kommunikációs Főosztálya.

A rábízott feladat sikeres teljesítése után távozik a VOLÁNBUSZ Zrt. éléről Dávid Ilona. Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 2018 augusztusában a Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére kérte fel a menedzsert. A távozó elnök-vezérigazgató irányításával 2019. október elsején megvalósult a Volán-társaságok integrációja, a hét regionális központból létrejött egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító 19 ezer főt foglalkoztató közszolgáltató vállalat. A tavaly megkezdett jármű-fiatalítási programnak köszönhetően folyamatosan javul a helyközi és a 70 településen végzett helyi közösségi közlekedés színvonala, a mobil applikáción történő jegy- és bérletértékesítés bevezetésével pedig tovább bővült az utasok számára elérhető kényelmi szolgáltatások köre.

A vállalatvezető kimagasló szakmai munkáját idén márciusban Lánczy Leó-díjjal ismerte el a tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter. Dávid Ilona közgazdász 2010-2012 között a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-2018 között a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója volt.

Egységes irányítás lesz a vonat- és buszközlekedésben

A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter Sajtó és Kommunikációs Főosztálya már Dávid Ilona távozása előtt bejelentette, hogy július 15-től a MÁV Zrt. lett a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója, az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében.

Az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul az a kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.

A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifa rendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket.

Az irányítási struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele. A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.

Szóljon hozzá!