ZETApress

hírportál

Visegrád nem fogad külföldit

Az első magyar szálloda, ami nem fogad külföldi vendégeket: szigorú intézkedéseket vezetett be a visegrádi Royal Club Hotel! – tudtuk meg Koczka Mátétól.

Az országban egyelőre egyedülálló intézkedést vezetett be a visegrádi Royal Club Hotel: törlik a külföldről érkezők foglalásait. Csak 12-én csütörtökön a déli órákig 22 külföldi foglalást kellett visszamondaniuk – árulta el Belán Miklós igazgató. Az intézkedésre a hazai vendégek védelmében került sor, mint arról az érintett külföldieket is tájékoztatták. A Kínából érkező foglalásokat már másfél hónapja elutasítják – hangsúlyozta az igazgató, aki a szállodaszövetség tevékenységét dicsérte, az általuk készített anyagokat és a szövetség felkészültségét példaértékűnek minősítette.

Belán Miklós elárulta, a magyarok részéről eddig nem voltak jellemzőek a lemondások, az érdeklődő telefonok annál inkább. – A helyzetre tekintettel átalakítottuk a lemondási szabályzatot, így akik nálunk foglaltak, akár közvetlenül az érkezés dátuma előtt is lemondhatják a foglalást, a befizetett előleget pedig visszakapják – emelte ki hozzátéve, az új szabályzatoknak köszönhetően stabilan tudják tartani a foglalási trendeket.

Mit tehet egy szálloda a kialakult helyzetben?

A hotel nemcsak az operatív törzs utasításait és a Magyar Szállodaszövetség jogi ajánlásait tartja be maradéktalanul, hanem az Everguest reputáció és revenue management hotelekre vonatkozó ajánlásait is, ők ugyanis ingyenesen letölthető anyagokkal készültek a szállodáknak a koronavírus kapcsán. – Az Everguest útmutatójából is kiderül, kulcsfontosságú az egyenes vezetői kommunikáció. Ezért mi is állománygyűlést tartottunk, ahol tájékoztattuk a személyzetet és eloszlattuk a hamis híreszteléseket. Szerencsére ők is higgadt, felkészült magatartást tanúsítanak, profin kezelik a helyzetet – mondta az igazgató.

A Royal Club Hotel tisztaságára eddig sem érkezett panasz – a vendégek 98 százalékra értékelték -, ám a koronavírus érkezése miatt további négy szobalánnyal bővítették a takarítócsapatot. A takarítási folyamatokat kibővítették, és a szokásos tisztítási gyakorlatok mellett folyamatos fertőtlenítést végeznek az érintéses helyszíneken.

A hotel jelenleg 50 százalék kedvezményt biztosít a szobaszervizből, így a megszállóknak nem szükséges az étteremben, egymás közelségében étkezniük, de a biztonságot szolgálják az ajánlott külsős programok, egyéni túralehetőségek is. Fertőtlenítő készülékeket helyeztek ki a mosdókban és a közösségi terekben, a személyzet folyamatosan kesztyűt hord. A személyzet részére egy hónapra elegendő C-vitamint és narancsot biztosított, míg az érkező vendégek C-vitaminos cukorkát kapnak a szobájukba bekészítve. Bármilyen, a betegségre utaló tünetet mutató munkatárs nem dolgozhat.

Készülnek az iskolák jövő heti bezárására is, a kisgyerekes munkavállalóknak biztosítani fogják az otthoni tartózkodás lehetőségét ebben az esetben. Szorosabb adminisztrációt is bevezettek: felveszik az összes vendég adatait, akkor is, ha csak vacsorázni fordulnak meg náluk. Ha valaki megbetegszik, a hatóságok így könnyen vissza tudják keresni, kivel érintkezett az illető.

Szóljon hozzá!