ZETApress

hírportál

Péntek-szombaton hajnalig jár a metró

Éjjel fél 2-ig jár péntek-szombaton az M2-es és az M4-es metró – tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón a Szent Gellért téri M4-es metróállomás peronszintjén.

A főváros pezsgő éjszakai életére, az ezzel párhuzamosan folyamatosan növekedő forgalomra való tekintettel március 13-tól pénteken és szombaton még egy órával tovább, hajnali fél 2-ig közlekedik az M2-es és az M4-es metró. A fejlesztésnek köszönhetően a BKK és a BKV kényelmes közlekedési lehetőséget nyújt az utazóknak, egyúttal a metróval párhuzamos éjszakai buszjáratok racionalizálásával tehermentesíti a környezetet is.

A BKK a felmerülő igények figyelembevételével folyamatosan törekszik az éjszakai közlekedés korszerűsítésére: a két említett metróvonalon már 2017 decembere óta tovább jár a metró, a közelmúltban növelték a reptéri buszok üzemidejét és az 1-es villamos meghosszabbított vonalán is 0-24 órás közlekedési szolgáltatást nyújtanak.

Budapest éjszakai hálózatának fontos eleme a hétköznapi menetrendhez képest péntek és szombat éjszaka már jelenleg is egy órával tovább közlekedő M2-es és M4-es metró. A kedvező tapasztalatokra való tekintettel most ez a szolgáltatás bővül tovább: március 13-tól még egy órával tovább járnak a metrók, ezáltal a belvárosi állomásokról körülbelül fél 2-kor indulnak az utolsó szerelvények végállomásaik felé.

Az éjszakai metrók 10-15 percenként követik majd egymást. A fejlesztéssel a főváros éjjeli közlekedési hálózata alapjában nem változik, mindössze azok az éjszakai buszok nem indulnak a jövőben, amelyek a metróvonalak feletti egy-egy nagy forgalmú szakaszon sűrítő járatként biztosították a komfortosabb közlekedést. Az éjszakai metróközlekedés a vele párhuzamos, említett buszindulásokat teljes mértékben és jobb minőségben váltja ki, hiszen a metró kényelmesebb, biztonságosabb, kiszámíthatóbb utazást kínál, ráadásul csökken a káros-anyagkibocsátás, a környezeti és a zajterhelés.

Hétről hétre közel 250 ezer járatindulás biztosítja a főváros közösségi közlekedését, amelynek mintegy másfél-másfél százaléka az M2-es (3900), illetve az M4-es metró (3600) indulásainak száma egy héten. A március 13-ai fejlesztés 40 többletindulást jelent heti szinten. Ezzel pénteken és szombaton a metrók összesen körülbelül 180 kilométerrel többet tesznek majd meg, mint eddig. Mivel a párhuzamosan közlekedő belvárosi, sűrítő éjszakai buszjáratok említett indulásait a metró üzemidő-bővítése kiváltja, az üzemidő-bővítés nem jár többletköltséggel.

A felmerülő többlet karbantartási munkákat a BKV Zrt. elsősorban a munkabeosztás átszervezésével oldja meg. Hasonlóképp a járművezetők beosztását is átstrukturálják, ehhez kapcsolódóan pedig érdemes megjegyezni, hogy az M4-es metró szerelvényei 2016 óta automata vezérléssel közlekednek. A BKK és a BKV metróüzemidő-bővítéséhez hamarosan csatlakozik a MÁV-HÉV Zrt. is, ezáltal a kötött-pályás, zöld szolgáltatásfejlesztés térben is kibővül majd.

Az új városvezetésnek fontos, hogy minél többen kényelmes, biztonságos és környezetbarát módon tudjanak utazni! – mondta el a fejlesztést bemutató sajtótájékoztatón Dorosz Dávid. Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese köszönetet mondott a BKV-nak és a BKK-nak azért, hogy a metró üzemidő-bővítésének megvalósításával a budapesti utasokat és a tisztább, egészségesebb környezetet is tudják szolgálni.

A Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan figyelemmel kíséri az éjszakai hálózat kihasználtságát, hiszen célunk, hogy szolgáltatásunkat a mindenkori utazási szokásokhoz és igényekhez igazítsuk, a környezeti terhelést pedig mérsékeljük. Ennek megfelelően további 0-tól 24 óráig közlekedő járatok elindítását is tervezzük. Jó gyakorlatként tekintünk a bécsi megoldásra: a Budapesttől mindössze 250 kilométerre fekvő osztrák fővárosban pénteken és szombaton egész éjjel jár a metró mind az öt vonalon – mondta el a sajtótájékoztatón dr. Varga Ivett, a BKK vezérigazgatója.

A BKV Zrt. számára felelős szolgáltatóként kiemelten fontos javítani az utasok kiszolgálásának minőségén. Ezt szem előtt tartva társaságunk biztosítja a szolgáltatás bővítéséhez kapcsolódó többletfeladatokat. Átszervezésekkel meg fogjuk oldani, hogy a szükséges karbantartások a továbbiakban is megfelelő módon megtörténjenek – hangzott el Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója szájából. Kérdésemre hozzátette, hogy az M2-es metró 1970. április 2-ai átadásának 50. évfordulójára ünnepségsorozattal készülnek, melynek részleteiről rövidesen tájékoztatást kapunk.

Szóljon hozzá!