ZETApress

hírportál

C.A.R.E. a jövőért

A jövő gumiabroncsain dolgozik a Continental. A C.A.R.E-koncepcióban a Continental már az önvezető járművekhez szükséges technológiát vonultatja fel. A német technológiai vállalat olyan technológiát fejlesztett ki, amellyel a gumiabroncs képes szinten tartani az optimális levegőnyomást

A világ egyik vezető autóipari beszállítójának legújabb koncepciója a C.A.R.E nevet viseli. A különleges abroncstechnológiai elgondolás elnevezése a Connected (összekapcsolt), Autonomus (automatikus), Reliable (megbízható), Electrified (elektromos) angol szavak kezdőbetűiből született meg. ? C.A.R.E. egy olyan rugalmas abroncstechnológiai rendszert kínál, amely kiváló eszköz lehet az önvezető taxiflották számára, mivel egyrészt nagyobb teljesítményt, valamint jelentős költség optimalizálást tesz lehetővé ? hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketing vezetője.

A Conti C.A.R.E. részét képezik az abroncs szerkezetébe beépített szenzorok, amelyek folyamatosan közvetítik a futófelület mélységére, sérüléseire, a gumiabroncs hőmérsékletére és levegőnyomására vonatkozó információkat a ContiSense abroncs monitoring rendszer felé. A ContiConnect Live kapcsolat pedig lehetővé teszi a flottakezelők számára, hogy valós időben követhessék nyomon a gumiabroncsok állapotát, így időben értesülhetnek a szükséges szervizelésekről.

Önszabályozó gumiabroncs

Hasonlóan innovatív fejlesztés a gumiabroncs nyomásának aktív szabályozása a kerékbe beépített centrifugális pumpákon keresztül. A fejlesztést a C.A.R.E. koncepcióval együtt a Continental az idei frankfurti autószalonon mutatta be. ? A PressureProof technológia lényege, hogy míg a jármű felgyorsít, addig a kerékben fellépő centrifugális erőhatás nyomán a beépített pumpákban levegő képződik. Ily módon a fejlesztés optimális szinten tartja az abroncs nyomását és hozzájárul a CO2-kibocsátás csökkentéséhez ? emelte ki Musztrai Ferenc hozzátéve: a fennmaradó sűrített levegő egy integrált tankban kerül eltárolásra. A technológia ezt a levegőt felhasználva azonnal képes módosítani az abroncsnyomáson, a különféle vezetési helyzetek igényeinek megfelelően.

Szintén fontos fejlesztés a SilentWheel koncepció, amely egy olyan, Continental által továbbfejlesztett kerékfelnit takar, amely vezetés közben csökkenti a keletkező rezgés mértékét, így kiváló komfortot biztosít az utasok számára.

A Continental a világban

A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy- és áruszállítás számára. A cégcsoport nap, mint nap jelentős mértékben járul hozzá a közlekedésbiztonság javításához és a globális klímavédelem megvalósításához. Mindezt a fékrendszerek, autó hajtáslánc- és vasúti kocsik futómű komponenseinek gyártásával, valamint jármű-elektronikai, műszaki elasztomer termékek és gumiabroncsok fejlesztésével valósítja meg. Az 1871-ben alapított technológiai vállalat nemzetközi autóipari beszállítóként, abroncsgyártóként és ipari partnerként biztonságos, kényelmes, személyre szabott és megfizethető megoldásokat kínál. 2018-ben a konszern öt divíziója, a Chassis & Safety, az Interior, a Powertrain, a Tires és a ContiTech együttesen 44,4 milliárd euró forgalmat ért el, és jelenleg 60 országban több mint 244 ezer munkavállalót foglalkoztat. További információt weboldalukon találhatunk.

A Continental Magyarországon

A Continental Magyarországon jelenleg öt vállalattal, hét gyárral képviselteti magát, és a bérelt munkaerővel együtt közel 8.000 munkavállalót foglalkoztat. Öt divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tire) végez gyártó- és szoftverfejlesztési tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán. A Gumiabroncs divízió 1991 óta van jelen a magyar piacon értékesítési irodával és regionális abroncsraktárral. A vállalat 2018 májusában Budapesten megnyitotta mesterséges intelligencia központját (ADAS), ősszel pedig Debrecenben letette új, elektronikai gyárának alapkövét, mely 2020-ban kezdheti el a termelést.

Szóljon hozzá!