ZETApress

hírportál

Winestone a Kálvin téren

Winestone étteremDupla terasszal nyitott a Kálvin téri Winestone étterem. Magyarországon immár a második ? és egyben a legnagyobb ? Winestone étterem nyílt meg Budapesten a Kálvin téri Mercure Korona Szállodában ? tudatta Solti Alexandra.

A szállodacsoport saját étterem-koncepciója még 2013-ban alakult ki Lengyelországban, középpontjában a helyi bor- és ételkülönlegességek állnak. A Winestone nem csak a hotel vendégeire számít ? az utcára is nyitott, dupla-teraszos étteremben bárki egyszerűen, elérhető áron, a város szívében juthat autentikus és egyedülálló gasztroélményhez.

A kínálat két fontos elemből épül fel: az egyik a kitűnő minőségű magyar és külföldi borválogatás, a másik pedig a helyi ételspecialitások innovatív bemutatása, amelyeket attraktívan ? például egyes fogásokat fekete kőpala táblán ? tálalnak; innen ered a névben szereplő stone is.

Jelenleg összesen 11 ország 31-féle borát kóstolhatjuk meg, a kínálat 80 százalékban magyar borokból áll, amelyek tematikus felsorolásban jelennek meg a borlapon. Így választhatunk könnyű és friss, gyümölcsös és ízletes, harmonikus és elegáns, testes és aromás tételeket, valamint pezsgőket és champagne-t. A Winestone négyfajta saját márkás bort is kínál ? Irsai, Sauvignon Blanc, Rosé és Pinot Noir ?, amelyeket a Haraszthy pincészet külön az étteremnek palackoz.

A vendégek az Ă  la carte borkínálatot a borfalon, illetve közvetlenül a bárpult elején elhelyezett borhűtőkben tekinthetik át. A Winestone Korona modern designját új színek ? a zöld és a réz árnyalatai ? díszítik. A borbár nem csak a borra fókuszál, hanem az ételekhez való kapcsolódás is nagy hangsúlyt kap: minden ételhez párosítanak és javasolnak borokat. Az ételek és a borok mögé is egy-egy érdekes történetet építettek fel a felszolgálók bevonásával, így növelve a személyes interakciót.

Gran József executive chef koncepciója az egyszerűség, letisztultság. A Winestone így racionális étlapot kínál: viszonylag kevés fogást, ám azokat magas minőségben. A kínálat ételeiben is megjelennek a magyar konyhára jellemző alapanyagok, mint például a pisztráng, a kacsamáj, a tanyasi csirke és a magyar marha. A Winestone előnyben részesíti azokat a beszállítókat, akik elkötelezettek az állatjólét és a fenntartható gazdálkodás mellett.

A Winestone nem kizárólag a hotel vendégeit szólítja meg, hanem a helyi közönség számára is vonzó gasztronómiai élményt nyújt, azzal a céllal, hogy a kínálat felvegye a versenyt a környező éttermekkel és burgerezőkkel ? így kapható reggeli és ebédmenü is. Az étteremnek két fedett terasza is van, a nyugodtabb Kecskeméti utca, illetve a forgalmasabb Kiskörút felé.

A hely specialitása a stone, vagyis a kőlap, illetve a gyors, ízletes, elfogadható áron készített házias, a várost jellemző ételek (gulyásleves, lángos, lecsó, pisztráng, rétes). A város és az ország a fogások nevében is megjelenik, így kapható Buda, Pest, River, illetve Hungarian stone, gyors és ízletes fogásokkal, magyar mangalicával és sajtmanufaktúrából származó sajtválogatással. A Winestone kínálatát saját dukkah ? olajos magvakat, többek közt pisztáciát tartalmazó fűszerkeverék ?, saját sonkaszeletelő asztal gazdagítja.

Az étlapon a klasszikus magyar ételek mellett a nemzetközi konyha jól ismert fogásai is megtalálhatóak ? például a norvég lazacból készített gravadlax, az egyedi, torma- és cékla-pácolással házilag készített étel, valamint a saját cukrászat által elkészített Winestone sajttorta, csokoládélogóval ellátva.

A Winestone része a bejáratnál elhelyezett, az utcáról is jól megközelíthető borbolt, ahol számos hazai és nemzetközi borkülönlegességet vásárolhatnak meg a betérők. Egyúttal a Winestone-ban kóstolt összes bor kérhető palackkal, elvitelre is. A kínálatot a szakmai zsűri által vakkóstolással kiválasztott magyar tételek alkotják, kiegészítve népszerű külföldi társaikkal. Az étterem saját sommelier-t is alkalmaz, hogy segítse a borok közötti eligazodást.

A Mercure márkáról

A Mercure hálózat a világ vezető szállodaüzemeltetőjeként több mint 92 országban 3600 szállodával, 460 ezer szobával és 170 ezer elkötelezett munkavállalóval jelen lévő Accor Hotels nem sztenderdizált, középkategóriás márkája. Az egymástól eltérő, erős helyi kötődéssel rendelkező Mercure szállodákat a közös minőségi szolgáltatások alapján szenvedélyes szakemberek üzemeltetik. Mindegy, hogy a világ nagyvárosainak központjában, a tengerparton, vagy a hegyekben találhatóak, minden egyes szálloda autentikus élményt nyújt mind a magán, mind az üzleti célból utazók számára. A Mercure hálózata 747 szállodából áll 55 országban világszerte, melyek mindegyike valódi alternatívát biztosít a sztenderdizált és független szállodák körében, ötvözve a nemzetközi szintű szakmai jártasságot a digitális szakértelemmel. A Mercure, az Accor Hotels márkája, mely összhangot teremt a helyi közösségekkel.

Szóljon hozzá!