ZETApress

hírportál

Etele térig jár az 1-es!

Befejeződött az 1-es villamosvonal Etele térig tartó meghosszabbítása. Az új 1,7 kilométeres szakaszt 14 órakor adta át Tarlós István főpolgármester a XI. kerületi Etele út és Bártfai utca kereszteződésében. Az 1-es villamos 16 óra után már a teljes vonalán, Kelenföld vasútállomás és a Bécsi út között közlekedik. A kelenföldi pályatesztről idekattintva olvashatunk.

A Kelenföld vasútállomásig történő meghosszabbítás célja az volt, hogy létrejöjjön az összeköttetés az Etele téren az 1-es villamos, a vonatok, a helyközi buszjáratok, a 4-es metró és a budai fonódó villamoshálózat 19-es, valamint 49-es járata között – közölte Tarlós István. Az átadón megjelent dr. Hoffmann Tamás polgármester és dr. Simicskó István országgyűlési képviselő is.

Az új, Etele úton húzódó szakaszt, amely teljes hosszán akadálymentesen megközelíthető, végig füvesítették, ami nemcsak esztétikai, de zajcsökkentési szempontból is fontos. Az új vágányok az Etele úton középen vezetnek, ezt követően balra kanyarodnak a Somogyi útra, így érve el az új, Etele téri végállomást. Az 1-es villamos vonalának meghosszabbításával az Etele térig létrejött Budapest leghosszabb és jelenleg legkorszerűbb, számos fontos fővárosi csomópontot átszelő villamosvonala, mely a korábbinál is több utasnak tesz lehetővé hatékony eljutási lehetőséget, Kelenföld és Pest között pedig újabb átszállási kapcsolat jön létre.

A projekt keretében meghosszabbították a kétvágányú villamospályát a Hengermalom út–Fehérvári út ideiglenes végállomástól az Etele úton át az Etele téri végállomásig, ezenkívül két új megállót építettek a Bikás parknál és a Bártfai utcánál, valamint megújultak a környező parkok, zöldfelületek is. Az új vonalon az átadást követően előbb a Bártfai utca és a Fehérvári út között, majd vissza Kelenföld vasútállomásig utazhattunk.

Az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig (IKOP-3.1.0-15-2016-00007) projekt a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból nyolcmilliárd forinttal támogatja. A beruházás kivitelezési költsége nettó 8.656.163.879 forint.

Szóljon hozzá!